کتابهای آموزشی جنایینویسی
اگر قصد دارید در حوزۀ ادبیات جنایی فعالیت کنید، طبیعی است که به دنبال کتابهایی در این حوزه بگردید. در این لیست بهمرور نام کتابهایی در این حوزه، قرار داده میشود. ۱. ادبیات جنایی، جان اسکاگز ، مؤسسۀ خط ممتد
اگر قصد دارید در حوزۀ ادبیات جنایی فعالیت کنید، طبیعی است که به دنبال کتابهایی در این حوزه بگردید. در این لیست بهمرور نام کتابهایی در این حوزه، قرار داده میشود. ۱. ادبیات جنایی، جان اسکاگز ، مؤسسۀ خط ممتد
گاهی پیدا کردن ایدهای که تخیلمان را قلقلک بدهد سخت میشود. ممکن است احساس کنیم ایدههایمان پتانسیل خاصی ندارند و به جایی نخواهند رسید. اما کافی است ایدهای را دست بگیریم و درموردش چند سؤال مطرح کنیم و بعد تلاش
یکی از چالشبرانگیزترین قسمتهای نوشتن یک داستان، شروع آن است؛ شروع هر صحنه، شروع فصل، شروع اولین بخش داستان. این نقطۀ شروع کجاست؟ چهگونه بفهمیم از کجا شروع کنیم؟ آیا برویم سراغ آن نقطهای که همه چیز آغاز شد؟ یعنی
تا حالا شده متوجه بشین داستانتون کشش لازم رو نداره؟ یا بعد از اینکه دوستی اون رو خونده، بگه که داستان کند بوده یا خیلی نتونسته باهاش ارتباط بگیره؟ چی میشه که یه داستان میتونه خواننده رو مجذوب خودش کنه
اولین باری که نام کتاب شکار مرگ را شنیدم هیچ در خاطرم نماند. تا چندین وقت بعد که به دنبال یک نمایشنامۀ جنایی میگشتم و یکی از دوستان آن را پیشنهاد داد. و دراین دومین بار یادم ماند و دنبالش
حتمی مجریهای بیمزهای را دیدهای که برای اعلام نتایج کلی وقتکشی میکنند تا با دق دادن شرکت کنندهها و مخاطبان هیجان کار را بالا ببرند. این کار آنها درواقع ایجاد «تعلیق» است. تعلیق چیست؟ تعلیق یعنی انتظار درمورد دیدن نتیجه؛
موضوع وبینار: چهگونه برای یک داستان جنایی ایدهپردازی کنیم؟ مدرس: زهرا بیتسیاح برگزارکننده: نازنین ایمانی، محتواکار مدت زمان کارگاه: ۵ ساعت و نیم سرفصلهای وبینار: نقش کارآگاه در داستان انواع کارآگاه براساس نقش داستانی انواع کارآگاه براساس انگیزۀ شغلی انواع کارآگاهها براساس تخصص آشنایی
۴ آدم بالای ۷۰ سال را تصور کنید که با رخ دادن یک قتل در دهکدۀ آرامشان به وجد میآیند و هرکاری میکنند تا زودتر از پلیس قاتل را پیدا کنند. جملۀ بالا خلاصۀ تمام این رمان است. شاید بهنظر
احتمالاً با مونولوگ آشنایی دارید. مدلی از کلام که فرد بدون توجه به مخاطب حرف میزند. انگار که مخاطب مشخصی ندارد یا خود مخاطب خود است. در این تمرین قصد نداریم درمورد مونولوگ حرف بزنیم. منظورم از این گفتوگوی یکطرفه
داستانهای مختلف براساس شخصیت محوری، موضوع اصلی و حالوهوای داستان و روایت، در دستهبندیهای مختلفی قرار میگیرند. یکی از این دستههای داستانی که بخش پررنگ و مهمی را در داستانهای جنایی از آن خود کرده، داستانهای کارآگاهی است. اما داستان
آخرین دیدگاهها