بهتر بیندیشیم
پادکست: تمرین‌هایی برای تقویت خودآگاهی | بهتر بیندیشیم-2

پادکست: تمرین‌هایی برای تقویت خودآگاهی | بهتر بیندیشیم-2

یک راه برای تقویت خودآگاهی مراقبه است، اما مراقبه تنها راه نیست و از طریق تمرین‌هایی می‌توان خودآگاهی را تقویت کرد.

نکتۀ مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که خودآگاهی یا ذهن‌آگاهی یادگرفتنی نیست. ما قرار نیست در خودمان خودآگاهی ایجاد کنیم، زیرا خودآگاهی در وجودمان هست و تنها باید به آن توجه کنیم و بواسطۀ تمرین‌ به تقویت آن بپردازیم.

هرچهار بخش خودآگاهی بهم پیوسته است و تقویت هربخش به تقویت بخش‌های دیگر هم منجر می‌شود.

فعالیت‌هایی که منجر به محدود کردن توجه و تمرکز ما می‌شوند فرصتی برای تمرین خودآگاهی هستند.

برای مقابله با پرش‌های فکری می‌توان از نشانه‌گذاری و شرطی کردن استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی:

پادکست: تفاوت فکر و تفکر | بهتر بیندیشیم-۱

مراقبه با ذهن ما چه می‌کند؟

2 نظرات در مورد “پادکست: تمرین‌هایی برای تقویت خودآگاهی | بهتر بیندیشیم-2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *