
لطفاً ایدههای مصرف شده را دور نریزید؛ راهی برای بازیافت ایدهها
چند روز پیش در طی بهروز کردن وبلاگ این عنوان به ذهنم رسید و از بابت همچو اسمی که یکهو به ذهنم رسید حسابی کیفور شدم. سعی کردم متنی برای این دکمه بدوزم و امیدوارم به کارتان بیاید:
نوشته را باز بخوان
اگر ایدۀ مصرف شدهای داری پس یعنی یک محتوای قدیمی داری، حالا به هر شکل و قالبی که میخواهد باشد. از طرفی هم عمر آن محتوا میزان خاک خوردنش را هم مشخص میکند. پس ما یک ایده مصرف شده داریم با یک محتوای خاک گرفته. حالا محتوای قدیمی را کمی گردگیری کنید و دستی به سر و گوشش بکشید، احتمال اینکه به یک محتوای جدید برسید زیاد است.
تغییر هویت
میتوانی برای محتواهای قدیمیات اسمهای نو و تازه انتخاب کنی و در طی همین تعویض نام به یک ایدۀ جدید برسی. بیشتر اوقات همین تعویض نام و نوشتن لیستی از تیترهای مناسب باعث میشوند که در کنار احتمال کسب ایدهای جدید، از زاویهای نو به متن نگاه کنی و همین فرصتی است برای بسط دادن متن در جهتی دیگر.
شاخ و برگ اضافه
در هر گوشه و کناری یک متن سردستی خفته است. متنی که یا فرصت بسط دادنش را نداشتهایم و به دست فراموشی سپرده شده و یا حتی شاید گوشهای از ذهنمان را اشغال کرده. فقط کافی است متن را بردارید و با تلاشی بی پایان به گوشه و کنارش شاخ و برگ بیفزایید و پر و پیمانش کنید.